...in another castle

Ring in det nya året

Kategori: Allmänt

2011... ja, vad ska man säga? Jag är ingen dynamisk person på det vis att det händer mycket omkring mig. En sak jag kan säga om detta år är att jag har börjat ta mer chanser, eller om man ska kalla det risker. Även om de inte är så många och kanske inte heller så stora. Nu väntar ett nytt år. Kanske ska man ta och ge sig på några löften såsom vissa brukar göra när det nya året ska firas in. Mina löften över vad jag vill göra och förbättra tar form av fyra punkter.

Motion
Jag är en slapp människa. För drygt ett år sedan var jag duktig på att promenera i princip varje dag i minst 40-50 minuter. Detta har totalt fallerat det senaste året. Motion är viktigt för hälsan och för att må bra, så jag vill ha tillbaka den vanan att motionera nästan varje dag.

Våga "hoppa" mer
Under 2012 hoppas jag att lilla fega jag ska fortsätta ta chanser och risker. Att hoppa.

Mindre onödigt snack
Jag säger aldrig saker för att vara dum eller elak mot någon. Inte medvetet i alla fall. Tyvärr är jag ganska snabb på att kommentera eller kritisera saker, även om jag inte menar illa. Trots att jag inte ämnar att vara taskig låter det inte snyggt. Även om den enda som hör är sambon. Och ju mer man säger sådana saker desto lättare blir det att fortsätta. Så, mindre onödigt prat. Om det inte tillför något behöver det inte sägas. Tillräckligt många onödiga saker sägs ändå.

Det fjärde löftet? Det håller jag för mig själv. Lite mystik måste jag vidhålla.

KOMMENTARER:

  • ulla säger:
    2012-01-01 | 03:42:15

    Två tänkare på samma bild :)

    Och bra tankar inför det nya året. För mig själv ligger nog mera motion och mindre godsaker högst upp på listan.

  • Katten - ...In Another Castle säger:
    2012-01-02 | 21:37:19

    Tänk om man kunde ha mindre motion och mer godsaker? Skulle vara mycket bättre tycker jag. ^^

  • firekill säger:
    2012-01-11 | 12:22:05

    Jag ska nog främst satsa på att byta ut godsakerna mot andra godsaker. Vet inte riktigt vad den mer specifika innebörden av detta kan vara men jag kommer nog att laga mer mat.

  • Katten - ...In Another Castle säger:
    2012-01-11 | 19:47:07

    firekill: Låter bra. Dock tycker jag att baka är mycket roligare. :P

Kommentera inlägget här: