...in another castle

I'm alive!

Kategori: Allmänt

Jag lever. Typ. Har undvikit datorn litegrann de senaste dagarna för att försöka fokusera på ryskatentan och essäskrivningen i engelska, och på kvällen är jag trött. Det blir så när jag blir stressad numera, jag blir ovanligt trött. Vilket jag inte riktigt gillar för när jag är stressad pga att jag har mycket att göra så hjälper det inte direkt att bli trött! Jag orkar ju inte jobba ordentligt!

Jag har inte heller kommit på vad jag ska skriva om på essän, och jag har tänkt vara klar på fredag (den ska in på måndag men då behöver jag inte stressa över helgen), men det går nog bra ändå. Det är bara att hugga in!

KOMMENTARER:

  • firekill säger:
    2011-10-31 | 20:18:48

    Jotack, jag lever också. Min Avskurenhet från omvärlden dock inte berott på självvald exil av amitionsskäl utan på att vi varit utan internet ett tiotal dagar eftersom en kommunalarbetare fällde ett träd på våran telefonledning.. Dålig stil tycker jag.

  • firekill säger:
    2011-10-31 | 20:20:04

    ambitionsskäl ska det stå! sluta tjata!

  • firekill säger:
    2011-10-31 | 20:33:10

    Nej men alltså.. Felskrivningen i det första inlägget ser inte ut som en felskrivning utan som ett elegant ord som ingen vet vad det betyder. Tycker jag i alla fall.

    Kanske ska börja använda det.



    Utdrag av framtida SAOL: "amition, det att fylla icke existerande ord med tillfälligt innehåll. Hans svar var fyllt med amitioner. -en; -er"



    Kollade faktiskt upp både aktuell ordbok och den framtida varianten. Finns inte idag, kommer i framtiden.

  • Katten - ...In Another Castle säger:
    2011-11-01 | 14:53:23

    Firekill: Dålig stil, minsann. De var kanske avundsjuka på er ledning och ville förstöra den. ;P Haha, ja, det låter ju faktiskt som ett ord. ;) Funderar själv på att lansera begreppet "datorknä". ^^

  • firekill säger:
    2011-11-01 | 19:22:29

    Kom just på att framtida SAOL har bedrövligt låg nivå på grammatiken. Uppslagsordet borde ha varit "amittera", eller beskrivningen "ett icke existerande ord fyllt med tillfällig innebörd" eller nåt sånt.

Kommentera inlägget här: