...in another castle

Modig

Kategori: Musik

De senaste dagarna har jag fått upp ögonen lite extra för Sinéad O'Connor. Hon har väldigt många lugna låtar och jag gillar egentligen mer låtar med fart i, men det känns som om hon har så mycket själ i det hon gör. Hon fascinerar mig. Det känns som om hon sjunger rakt från hjärtat i många låtar. Och hon var, och förmodligen fortfarande är, modig. Hon gör det hon tror på och står bakom det.


Hennes mest kända låt, skriven av Prince. Fantastisk video.


Det här var en kort stund efter att hon rivit av en bild på påven i TV, i protest mot barnövergrepp inom den katolska kyrkan. I reaktion mot publikens buande sjunger hon istället för den planerade sången sin tolkning av War, som hon sjöng just innan hon rev av påvebilden.

KOMMENTARER:

  • firekill säger:
    2012-04-21 | 12:14:12

    Jag kan inte se klippet i min telefon (jag tycker fortfarande att den är modern och bra, men internet verkar inte tycka det), kan typ inte se några videor alls.

    Hursomhelst, mår du bättre?

    Jag hoppas att du gör det.

  • Ulla säger:
    2012-04-23 | 20:40:36

    Nothing compares - en bra låt! :)

  • Katten - ...In Another Castle säger:
    2012-04-25 | 22:53:50

    firekill: Jag blir så tagen av klippet då hon blir utbuad. Jag gillar styrkan hon utstrålar när hon står och tar emot buropen, men hon låter sig inte fällas.



    Jag börjar få tillbaka lite energi, tack snälla du. Kram!



    Ulla: Hon sjunger väldigt bra på den. :)

Kommentera inlägget här: