...in another castle

Kläder, kläder, KLÄDER!

Kategori: Stil

Den senaste månaden har jag gjort lite nya inköp till garderoben. På grund av att jag har varit lite trött och att det har varit ganska stökig på platsen jag oftast fotar mig på så har jag inte lagt upp några bilder. Men det gör jag nu!

 

Den här stickade klänningen (om någon har ett bättre förslag på vad jag ska kalla plagget så säg gärna det) köpte jag för 80 kr samtidigt som jag köpte min brors presentRöda Korset. Något som var lite surt var att jag hittade en jättefin skinnväska som jag var sugen på att köpa, men velmaja som jag är så köpte jag den inte, och dagen efter var den borta. Jag har letat efter en länge, som jag kan ha mapp och anteckningsblock i. Jag avskyr väskan jag har nu, den har kardborrar som fastnar ibland på kläderna (bland annat på plagget ovan). Så det grämer jag mig för, men jag är glad att jag köpte den här klänningen.

 

 

En vecka efter köpte jag den här jackanMonki. Det här är för övrigt hur jag såg ut idag när jag skulle iväg på kalas.

 

 

De här skorna köpte jag ett par dagar efter jackan på Din Sko. Jag hade spanat in paret ett tag, men innan jag hade bestämt mig hade de hunnit sjunka ner en hundralapp. Good for me! Jag hade tänkt att de skulle passa bra ihop med min blå overall.

 

 

 

Förra fredagen var jag som jag som sagt på Myrorna. Där köpte jag också lite kläder, som den här 80-talskavajen (fast inte riktigt en kavaj...).  Jag misstänker att jag har fastnat lite för 80-tal/90-tal på sistone...

 

 

En fin kjol hittade jag där också.

 

 

 

Och sist och typ minst köpte jag en sjalMyrorna. Tanken är att jag ska kunna knyta den på huvudet, jag vill ha fler sådana.

 

Nu känns det lite som om jag är en shopaholic, jag får smått panik, men man får tänka på att fyra av plaggen är köpt på second hand och det dyraste av dem kostade 80 kr. Det jag handlade på Myrorna, en skiva, lite dekoration och kläder gick på mindre än 300 kr. Man får också tänka på att ibland kan det dröja länge mellan att jag handlar kläder och jag brukar inte handla så här mycket ofta. Don't judge me! Heh...

KOMMENTARER:

  • firekill säger:
    2012-04-30 | 08:25:32

    Hey va mycket kläder!



    Kul att du är så bra på att hitta fina saker på second hand. På så vis kan man ju köpa kläder utan att förstöra naturen så mycket.

  • Katten - ...In Another Castle säger:
    2012-04-30 | 09:44:27

    Ja, det känns alltid bra. Och numer brukar det ofta vara bättre kvalité än de nya kläderna, och plaggen blir mer unika. ^^

  • Ulla säger:
    2012-05-02 | 23:22:50

    Snygga kläder till bra priser, inte dumt! Och dessutom miljöriktigt med second hand :)

  • Karolina säger:
    2012-05-03 | 22:23:54

    Schyssta köp!

  • Karolina säger:
    2012-05-03 | 22:26:04

    Själv håller man på att växa ur alla byxor... Men jag har gjort några reafynd :)

  • Katten - ...In Another Castle säger:
    2012-05-04 | 10:03:12

    Ulla: Nä, inte dumt. :)



    Karolina: Alltid bra när man kan hitta kläder på rea, älskar sånt. :)

  • Linnea säger:
    2012-05-04 | 17:14:29
    Bloggadress: http://hedelilja.se

    Vad roligt med alla fina kläder! :) Gillar din bandana som har så fin blå färg! Heter det bandana nu förresten?

  • Katten - ...In Another Castle säger:
    2012-05-05 | 17:40:14

    Linnea: Jag kan inte komma på vad man annars skulle kalla det... ^^

Kommentera inlägget här: