...in another castle

Österrike: Dag nr 5 och fantastiska berg

Kategori: Allmänt

Onsdagen, och den femte dagen, bestod först av en promenad. Det var soligt och varmt


Vi gick efter en väg som vi brukade kunna se från huset, som ligger därborta i bilden någonstans.


I Oberau finns en vandringsstig, Der Sonnengesang tror jag att den heter, med en massa statyer med lovord till Gud, till exempel tack för vattnet, jorden, solen, döden m.m. Den här var en hyllning för vattnet.


Vid en gammal gård finns en sån här festlig sak som man kan dricka ur om man vill. Jag kommer visa mer från den här platsen i nästa inlägg om resan, för på torsdagen var det marknad där.

 
Ett vackert, gammalt hus. Finns hur många som helst i Österrike.
 
 
På eftermiddagen åkte vi linbana igen, den här gången upp på Schatzberg. Sambon var nervös, han tycker inte om att åka linbana, och jublade inte när jag halvt skuttade runt i gondolen för att se mig omkring.
 
 
De lutande korna på Schatzberg...
 
 
Uppe bjöds vi på en fantastisk utsikt, bilderna kan inte göra upplevelsen rättvisa.
 
 
Berg så långt ögat kunde nå.
 
 
Underbart.
 
 
Här uppe hittade vi också ett kors. Och en munk, men han tog jag inte kort på. Han var också på besök och det hade känts lite fräckt att ta kort på honom.
 
 
Pusta ut på en röd bänk med fluffiga vita moln bakom.
 
 
 
Vi satte oss vid en servering däruppe för att äta varsin glass, och jag lyckades kasta kex på en pistmaskin.
 
 
Citronsorbet. Förväntade mig citronglass, men det var gott ändå.
 
 
Efter att ha tittat oss mätta på utsikten åkte vi hem.
 
 
Den här kvällen stannade vi hemma. Återigen bjöd berget "mittemot" på en lustig syn, den här gången i form av något som blänkte i solnedgången. Såg lite mystiskt magiskt ut.
 
 
Middag hemma alltså och sedan spelade vi Sequence. Jag och pappa vann mest under resan. Hehe.
 
Fortsättning följer...
 

KOMMENTARER:

  • firekill säger:
    2012-08-31 | 18:25:06

    Jag blir som lite avis på er..

    Svar: Moahahaha... ;)
    Katten

  • william säger:
    2012-09-01 | 10:58:09
    Bloggadress: http://funnyones.blogg.se

    härliga bilder:D

    SV; Naw tackar så hemskt mycket:D Så Snällt:)
    Och säg gärna vad du tycker om mina "In Gray" Modellbilder som jag har tagit:)

  • Ulla säger:
    2012-09-01 | 15:36:11

    Hehe......Hmmm.....

Kommentera inlägget här: