...in another castle

Utflykt till Myrorna

Kategori: Allmänt

Igår ville jag till Myrorna. Eftersom det var fint väder så promenerade jag dit, jag vet inte om det kan vara drygt 6 kilometer dit från där jag bor. Jag tänkte att det kunde få bli dagens motion, så oavsett om jag skulle hitta något där eller inte så fanns det ändå ett syfte med promenaden. Jag åkte bussen hem dock. Jag hittade inga kläder jag fastnade för, det var småtråkigt, men jag köpte lite andra saker.

 

Fyra LP-skivor. Egentligen funderade jag på en femte skiva också, men den hade en ganska rejäl repa så jag köpte den inte. Lite synd för det var en Björn Afzelius och Globetrotters-skiva, och Afzelius är en av mina favoriter. Men de fick bli storbandsmusik, jazz och Porgy and Bess. Jag vet inte om den översta LP:n på bilden ska vara kopplat till någon serie eller film, men det verkar vara storbandsmusik i alla fall. Det är faktiskt två LP-skivor i den.


We meet again - Big Band Dance, Duke Ellington Live 1945, Gershwin's Porgy and Bess och The Original Glenn Miller Orchestra. Jag har testlyssnat Glenn Miller-skivan nu på morgonen, man blir glad. Skivorna kostade 15 kr styck.

 

 

Jag köpte en liten glasskål. Den kostade 25 kr. Tänkte att man kan använda den till godis, vindruvor, kakor eller något annat gott.

 

 

 

Och så köpte jag en liten... vas av något slag. Den ser lite annorlunda ut. Jag såg den och drogs till den, så jag köpte den. Den har en fläck därframme, men den går bort.

 

 

Sedan var det lite småkul för i tidningspapperet som jag packade skålen och vasen i hittade jag en kort artikel om Nocturnal Rites. Under en tid av mitt liv var jag en inbiten hårdrockare och lyssnade på alla möjliga typer av metal med några undantag. Nocturnal Rites var en av mina favoriter och idag då jag inte lyssnar lika mycket på metal så uppskattar jag fortfarande att höra deras musik. De är från Umeå och artikeln handlade om att de skulle spela på House of Metal, en hårdrocksfestival här, i fredags.

 

 


KOMMENTARER:

  • firekill säger:
    2012-03-04 | 12:56:06

    Fina saker! Kul att du hittade lite jazz-LPs, tycker att det brukar vara glest om sådana. Tog en stund för min febervirriga hjärna att förstå att det var en skål av glas och inte en skål för glass som inhandlats. Jag tänkte "Glasskål för godis.. varför inte glass, som den är gjord för?" Men den är nog inte det, det är en fin skål oavsett. När jag tänker på det är den nog bättre för godis eller vindruvor än glass.

  • Ulla säger:
    2012-03-04 | 23:15:14

    En rejäl promenad :) Själv var jag ute och gick på skoterspåret i ca en timme. Jättefint väder! :)

    Trevligt med gamla skivor och fin skål... och lite konstig vas ;)

  • Katten - ...In Another Castle säger:
    2012-03-05 | 14:35:22

    firekill: Ja, det tyckte jag med. Det var första gången som jag letade igenom LP-backarna ordentligt också, oftast är det N' som gör det. Jag brukar också kunna tänka fel på såna ordfällor ibland, men jag är rätt säker på att den inte ska vara till glass. :P



    Ulla: Vi promenerade från N's farmor och farfar på söndagen också, men till Vasaplan. Därifrån tog vi bussen. Det var väldigt fint väder i lördags! :)

Kommentera inlägget här: