...in another castle

Voice-acting

Kategori: Allmänt

Hrrm... Känner att jag vill nämna min extrauppgift som jag hade i engelskan. Orsaken till att jag hade en extrauppgift var för att jag missat en lektion i kulturstudierna.

Man fick välja mellan tre uppgifter och jag valde en som handlade om filmmonologer. Jag valde barscenen i The Shining, då Jack snackar med bartendern Lloyd för första gången. Hm? En konversation är en dialog? Jo, nog vet jag det, men bartendern säger inte mycket och egentligen är det Jack som pratar för sig själv, så jag motiverade att den borde kunna räknas lite som en monolog. Få se vad hon tycker.

En ganska rolig uppgift var det, om det inte vore för att man skulle spela in monologen själv och härma den så gott man kunde. Mindre roligt. Nu har jag gjort det, så nu får vi se vad hon tycker. Jag är i alla fall glad att vi inte skulle härma mer än karaktärens röst.



KOMMENTARER:

  • linnea säger:
    2012-06-01 | 09:33:48

    Vilken rolig uppgift! :) Ha en skön helg!

  • sandra säger:
    2012-06-02 | 06:08:12
    Bloggadress: http://atilio.blogg.se/

    Hoppas det räknas då! Låter som en rolig uppgift i alla fall :)

Kommentera inlägget här: