...in another castle

Stripes!

Kategori: Hem och sånt

Jag tycker att vi har ett tråkigt badrum. Mycket kala väggytor, i en sorts creme-/beigevit färg. Boooooring. Därför i mål om att piffa upp lite och få lite mer spänning i rummet använde jag mig av svart paper tape (skrev först textiltejp, och så heter det ju inte. Jag har gjort så flera gånger, fattar inte varför).
 
Före
 
Efter
 
Jag vill jobba med en annan vägg också, men jag har för tillfället inte tillräckligt med tejp. Men när jag får tag på mer, då...

KOMMENTARER:

  • firekill säger:
    2012-10-25 | 22:16:53

    Svårt att tro att den vita ytan är samma, ser så mycket vitare ut med tejpen. Snyggare och framförallt roligare!

    Svar: Den andra bilden kan vara en aning ljusare, bilderna är tagna olika dagar och jag försökte justera så de blev så lik varandra som möjligt. Men en liten sån effekt blir det, och jag tycker att det är roligare!
    Katten

  • ulla säger:
    2012-10-29 | 23:36:21

    Intressant! :) Men går den att ta bort utan kvarvarande märken? Ifall ni nån gång ska flytta....

    Svar: Den här sortens tejp ska gå bra att tejpa på torra, rena ytor som inte är tapet, så det borde inte vara någon fara. :)
    Katten

  • karoline säger:
    2012-12-07 | 17:24:42
    Bloggadress: http://www.karolinesvintage.se

    Rolig idé! riktigt coolt!

    Svar: Tack, jag blir så glad! :)
    Katten

Kommentera inlägget här: