...in another castle

Österrike: Dagen innan avresa

Kategori: Blandade äventyr

Nope, jag har inte glömt Österrike. Nu berättar jag om sjunde dagen, som också var dagen innnan avresa. Den här dagen var det lite regnigt och vi gjorde en tripp till ett trämuseum. Det påminnde om ett kråkslott.
 
 
Det fanns träsaker överallt! Verkligen ÖVERALLT! Nästan för mycket, ögonen blev väldigt mätta. Men det fanns mycket festliga saker.
 
 
Överblick på trädgården från trottoaren.
 
 
Som jag förstod det var mycket av träsakerna gjorda av museets ägare men han har även samlat ihop en del, och han bor också i huset. Här har vi ett dragspel.
 
 
Han verkar ha samlat på sig en hel del gamla verktyg...
 
 
Den här tyckte jag var rätt kul.
 
 
Men den här var nog min favorit på hela museet, trädgubben. Charmig, mysig. Jag vill också ha en trädgubbe i min trädgård i framtiden!
 
 
Den här lyktan tyckte jag också om.
 
 
Och visst vore det lite häftigt med en sådan här dörr?
 
 
Lite träkonst...
 
 
Det här är ägarens dotter... eller ja, inte bokstavligen. Den föreställer ägarens dotter.
 
 
På kvällen åt vi ute på Hotel Tirolerhof.
 
 
Maten var jättegod och till efterrätt fick vi sånt här festligt. Sambons...
 
 
...och min.
 
En fin sista dag och kväll i Oberau.
 

KOMMENTARER:

  • Aili säger:
    2012-09-29 | 14:40:06
    Bloggadress: http://ailicherp.blogspot.se

    Coola bilder! .)

  • Becka [fotoblogg] säger:
    2012-09-29 | 21:28:13
    Bloggadress: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

    Så himla fina bilder!
    sv: Åh gud så glad jag blir. Tack så otroligt mycket underbara du! ♥

  • firekill säger:
    2012-10-01 | 09:27:50

    Trädgubben var ju festlig, Med skägg och allt!

    Svar: Ja, verkligen. Tycker om den nästan mer och mer varje gång jag ser den. ^^
    Katten

  • Linnea säger:
    2012-10-04 | 08:51:48
    Bloggadress: http://hedelilja.se

    Blir impad över hur duktig han verkar vara på att jobba med träet! Och riktigt suget på era efterrätter!

    Svar: Jo, han verkar jätteduktig. :)
    Katten

Kommentera inlägget här: