...in another castle

Kollsnurr

Kategori: Miljö och Hälsa, Stil

Alltså, jag blir alldeles snurrig! Jag försöker att bli mer medveten om vilka ämnen som finns i mina skönhetsprodukter och att hålla utkik efter skadligt innehåll, men det är svårt! Jag tänker att jag ska ta små steg i taget, lära mig några ämnen eftersom och börja undvika dem, och jag tror att det är en bra plan för annars skulle jag bli knäpp! Jag köpte en ny röd läppenna och en svart kajal igår från Isadora, men jag funderar nu på att lämna tillbaka i alla fall läppennan och försöka hitta något bättre. Den innehåller bland annat propylparaben
 
Saker som jag vill få lite bättre koll på just nu; vilka är de skadligaste ämnena som man bör undvika? Vad finns det för bra produkter som inte innehåller skadliga ämnen för miljö och hälsa? Någonstans måste man börja, jag har ganska liten koll nu, men jag är i startskedet.
 
I och med det här inlägget lägger jag till kategorin "Miljö och Hälsa".

KOMMENTARER:

  • Karolina säger:
    2013-10-24 | 22:30:24
    Bloggadress: http://eufrosyna.blogspot.se

    Läste du Badskumt när ni var hos oss? Tyras ena tandkräm innehåller paraben, känns ju väldigt onödigt. Jag köpte ett läppbalsam från Estelle&Thild, tror det är rätt okej, men samtidigt dyrare än vad jag brukar köpa

    Svar: Jo, jag läste i både den och Den onda badankan. Jag tror att jag ska införskaffa Badskumt, kan vara bra som handbok. Det finns väl ett par mindre skadliga parabener, men propylparaben hör till de som är lite mer skumma tror jag.
    Att köpa lite dyrare produkter kanske kan vara värt ibland, om de känns bra och så kanske de är i bättre kvalitet?
    Katten

  • Magnus säger:
    2013-10-25 | 11:45:51

    Jag tycker att det här är helt hopplöst.
    Jag har fått lov att helt sluta sminka mig. ;-)

    Svar: Höhö! ^^
    Katten

  • Linnea säger:
    2013-10-27 | 18:52:01
    Bloggadress: http://hedelilja.se

    Ja det är en djungel av information där ute! Men det är ju roligt att du börjat nysta i saken! :)

    Svar: Mmm, någonstans ska man ju börja! :)
    Katten

Kommentera inlägget här: