...in another castle

Andra spelet klart!

Kategori: Spel

För drygt en vecka sedan fick jag hem mitt senaste spelinköp. Jag köpte ett begagnat spel från Retrospelbutiken, The Legend of Zelda - The Minish Cap, från 2004 till Gameboy Advance. Jag spelade igenom det på min Nintendo DS, den kan spela gamla kassetter. Jag har ju en liten plan som går ut på att spela igenom alla The Legend of Zelda-spelen det här året. Det är väl tveksamt om jag verkligen hinner det, men vi får se. Det här blev andra spelet i år, och om jag ska följa Zelda-spelens tidsordning blir det Ocarina of Time som nästa spel. Egentligen kommer Four Swords enligt tidsordningen efter The Minish Cap, men det är ett multiplayerspel så jag skippar det. Någon gång skulle det vara roligt att testa det, men det får bli ett sidoprojekt.
 
The Legend of Zelda - Ocarina of Time är min lilla älskling när det kommer till spel. Det var första spelupplevelsen jag hade som skulle göra mig till en nörd. Jag älskar det spelet och har redan spelat igenom det ett par gånger. Det ska bli kul att spela det igen. 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: