...in another castle

Hello!

Kategori: Allmänt, Tankar

Heeeeeeeeeeej...
 
Jag har inte varit här på ett tag. Som jag redan har varit inne på tidigare, kommer jag av mig är det svårt att komma igång igen. Speciellt på sommaren, eller någon annan period då det är lätt att jag inte tar mig tid att blogga. Jag har i alla fall på slutet bland annat varit katt- och växtvakt, umgåtts med syster med familj, föräldrar, haft konstutställning, varit på loppisrundor, och både jag och sambon har fått varsin brorson. Så saker händer, och jag har mycket inspiration till både konst och blogg, men jag har bara inte fått utlopp för det här på min fina internetsida. 
 
De närmaste dagarna lär inte bli mer effektiva. Kanske blir det något textinlägg, kanske något låtcitat, men jag skulle vara beredd på att bloggen inte kommer igång igen förrän nästa vecka.
 
Men en kort reflektion... När jag målar sitter jag ofta still och är djupt fokuserad på det jag har framför mig. Jag får mycket tid till att reflektera och fundera då. Det kan vara över saker som hänt, eller som pågår. Jag har tänkt lite kring bloggen, och hur lätt jag blir påverkad av andra. Omedvetet kan jag börja härma hur andra bloggar ser ut, men jag är medveten om det och försöker alltid göra det på mitt sätt. En del av mig tar faktiskt efter medvetet, inspiration kan man alltid plocka in på annat håll och kan vara nyttigt. Men, jag tror att jag ska börja tänka ännu mer på vad JAG vill med bloggen och inte vad andra gör på sina bloggar. Oavsett hur min blogg ser ut kommer det alltid finnas någon publik för den. Och de bloggar som jag gillar att följa måste inte heller se likadana ut som min.
 
Så känner jag.
 
Kommentera inlägget här: