...in another castle

Ivrig

Kategori: Litteratur

Jag känner mig som ett litet barn som väntar på jultomten! För en dryg vecka sedan beställde jag efter lite böcker. Jag tycker det är väldigt kul att köpa böcker, även om jag tycker att jag borde bli bättre på att nyttja biblioteket. Fast när de gäller de böcker som jag beställer efter handlar det ofta om att jag inte kan låna dem på biblioteket, antingen finns de inte eller så är de populära och för det mesta utlånade. Jag har gjort en del bokbeställningar på slutet, och en av orsakerna syns nedan.
 
Jag håller på att läsa en serie med böcker. Den första boken, som syns på bilden, köpte jag för flera år sedan men jag har inte läst den förrän i höstas. Jag slukade den! Sedan beställde jag efter den andra boken, och den slukade jag ännu snabbare. Nu väntar jag på att den tredje ska komma hem till mig. Jag vet inte hur jag ska göra med bok fyra och fem, för de FINNS INTE i Sverige...
 
Kort om böckerna, det handlar om en vampyrjägare som heter Victoria och historien utspelar sig i slutet av 1800-talet, första boken i London. Böckerna är väl inget mästerverk, men de är ganska spännande. Och snaskiga. Om du inte tycker om intima, med betoning på INTIMA, stunder är det här inga vampyrböcker för dig. Men med tanke på hur vampyrhysterin sett ut på slutet tror jag att många inte har något emot det. Dock är det inga romanser mellan vampyr och människa. Vampyrerna är själlösa monster, that's that. I like.  
 
 
 
Kommentera inlägget här: