...in another castle

Måndagsaction

Kategori: Film/serier

I måndags gick jag och sambon på bio. Han hade fått gratisbiljetter av en av hans klasskompisar som inte kunde utnyttja dem. Vi såg Mission Impossible: Ghost Protocol, den fjärde filmen i serien. Haha, jag har tidigare sagt här att jag inte har sett trean, men jag har kommit fram till att det har jag ju gjort! Det visar vilket intryck den filmen måste ha gjort på mig. Hursomhelst, jag tyckte ändå att den här filmen var helt okej. Det är väl ungefär vad man kan vänta sig av en film i den här stilen. Mitt största minus var att jag inte gillade introduktionen där skådespelarnas namn och andra medverkande i filmen presenterades och temalåten spelades. Den var alldeles för rörig och flashig. Jag tycker inte om sånt. Men det gör ju inte så mycket för själva filmen. 

MI: Ghost Protocol är en underhållande actionfilm. Simon Pegg gör ett bra jobb som den mer komiska karaktären utan att det blir för löjligt. Michael Nyqvist spelar en galen terrorist, som är svensk. Det är lite kul. Man får inte se jättemycket av honom i filmen, mindre än vad jag trodde och lite besviken på det, men jag tycker ändå att han har gjort ett bra jobb. Tom Cruise spelar såklart huvudpersonen Ethan Hunt och gör ungefär det man kan vänta sig om man har sett de tidigare filmerna, det enda jag tänkte på var att hans karaktär verkade mer motvillig än vanligt att göra de farliga stuntsen. Kanske börjar agenten bli gammal? Paula Patton spelar en agent, men jag tyckte att hon kändes onaturlig i sitt agerande. Det kändes lite krystat. 

Sammanfattningsvis tycker jag alltså att MI: Ghost Protocol är helt okej att se. Är man svag för actionfilmer tycker jag att man kan se den. Storyn är ganska intressant, men den är aldrig så spännande att man sitter och är nervös. Inte av vad jag kan komma ihåg. Men filmen är helt okej, som sagt.


KOMMENTARER:

  • firekill säger:
    2012-03-01 | 09:16:40

    Filmer man inte kommer ihåg att man sett är irriterande, speciellt om man börjar se dem igen, får en bekant känsla men inte kommer på vad det beror på. Man kommer på efter kanske en kvart att man redan sett den och kan bara fatta två dåliga beslut. Antingen har man kastat bort tid på att börja se något man inte vill se och en planerad filmkväll måste snabbt göras om till något annat. Eller så får man se en föga minnesvärd film en gång till..

  • Karolina säger:
    2012-03-01 | 21:01:37

    Det intressanta är ju att jag oftast ändå inte kommer ihåg hur filmen slutade, trots att man känner igen att man sett den förr. Kan i och för sig ha något att göra med att jag lätt somnar innan filmen är slut om man ser nåt hemma i soffan...



    Kan inte säga att någon av MI-filmerna har gjort något större intryck. Inte den senaste heller. Såg den för några veckor sedan på den lilla biografen i Skutskär som påminner mig om gamla Odeon i Vindeln. Kommer inte ihåg så mycket.. Hehe.. Och jag sov inte..

  • Ulla säger:
    2012-03-02 | 17:01:11

    Få se om vi kommer oss iväg för att se MI. Hade ju tänkt det....

  • Katten - ...In Another Castle säger:
    2012-03-02 | 21:13:46

    Ulla: Det tycker jag att ni kan göra. Det är ju alltid kul att gå på bio. :)

Kommentera inlägget här: