...in another castle

Lite som hänt...

Kategori: Blandade äventyr, Hem och sånt, Konst och kludd, Spel

Jag har inte bloggat på ett tag. Jag vet inte hur andra som bloggar känner, men direkt jag kommer av mig med att blogga det svårare att hålla igång det. Och nästan direkt som jag kommer igång igen brukar det bli lättare att blogga. Lustigt...
 
Hur som haver, den senaste veckans viktiga händelser har bestått i det här. Midsommarafton firade vi tillsammans med sambons mamma, hennes partner och deras granne. Det var jättetrevligt med god mat och dryck! Det kändes avslappnat och skönt. Jag och sambon tog en midnattspromenad, och då hann vi se både en bäver och klappa en groda.
 
På midsommardagen åkte vi tillbaka till Umeå och på kvällen kom två kompisar förbi och spelade Arkham Horror tillsammans med oss. Det är ett spel som tar tid! Men vi vann mot ondskan till slut (i det här spelet samarbetar spelarna och det är inte alltid säkert att man vinner)! Det var trevligt.
 
I tisdags åkte jag hem till byn, lyssnade på körsång vid kvarnen och hann titta en vända på den veckans utställning på Konst i Kvarn. Under de två följande dagarna hjälpte jag till hemma med att måla lekstugan och städa i garaget. Det är roligt att hjälpa till hemma, mamma och pappa har gett mig så mycket. Jag åkte tillbaka till Umeå igår, fredag.
 
Jag har också hunnit med att bråka med ett bolag som inte hållit vad de lovat. Jag tänker inte gå in i några detaljer, men vill säga att har man bara lite koll och envishet kan man vinna, vilket vi gjorde.
 
Nu ska vi ha en trevlig helg, allihopa!
 

KOMMENTARER:

  • Ulla säger:
    2013-06-29 | 13:38:11

    Fint med lampslingan! :)

    Svar: Tack, visst blev det fint? :)
    Katten

  • Magnus säger:
    2013-07-01 | 12:54:38
    Bloggadress: http://hedelilja.se

    Jag tycker att det blir sådär med allting när man känner att man redan borde ha gjort något. Även när det gäller att blogga eller att ringa till någon eller hitta på något, det är som att uppehållet ska förklaras/ursäktas med att man filat på ett helt fantastisk inlägg som förändrar världen i ett trollslag och att det kravet ökar ju längre man varit osynlig. Det är ju himla konstig egentligen.

    Tur att ni klarade er från ondskan, både när det gäller spel och bolag!

    Svar: Sant, håller helt med, det är lite så det känns.
    Hehe, ja, jag fick typ en kick av att "klå" dem. :)
    Katten

Kommentera inlägget här: