...in another castle

Hemlighetsbordet

Kategori: Hem och sånt

I veckan gjorde jag nog mitt mest oväntade köp på ett tag. Det kom upp ett skrivbord på Blocket som jag kände att DET måste jag ha! Det kostade 500 kr, har visserligen en hel del ytlighetsskador, men funktionen är det inget fel på och det ger en speciell känsla. Det står nu i vardagsrummet.
 
 
Jag valde att ta bilder i svartvitt, för det gav en känsla av gamla fotografier. Bordet är mörkbrunt, och trots sina skönhetsskador finns det många vackra detaljer på bordet. Jag vet inte hur gammalt skrivbordet kan vara, men det är helt klart en gammal stil.
 
 
En spännande detalj med bordet är att det har lönnfack! Det var en av orsakerna till att jag drogs till det. Jag visar inte här var facken är, då vore det ju inte en hemlis längre! Här kan jag sitta och planera mina onda planer och gömma mina onda artefakter! Moaha!
 
 
Skrivbordet känns som ett roligt inslag i min lägenhet! Och det passar bra att ha min lilla dator på det. Nu skulle jag ha haft en gammal stol som passar till, som inte får vara så hög för det är ganska låga ben på skrivbordet.
 
 
Nöjd!
 

KOMMENTARER:

  • Karolina säger:
    2014-03-08 | 15:00:39
    Bloggadress: http://eufrosyna.blogspot.se

    Vilket fint! Och häftigt med lönnfack! Vill också ha! :)

    Svar: Tack. Och det känns häftigt. Nu måste jag bara komma på vad jag ska gömma där. ;)
    Katten

  • Ulla säger:
    2014-03-09 | 23:12:47

    Verkligen ett bra köp. :)

    Svar: Tack. :)
    Katten

  • Magnus säger:
    2014-03-13 | 12:27:47

    Snyggt!

    Svar: Thnx! :)
    Katten

Kommentera inlägget här: