...in another castle

Det där med 3D...

Kategori: Film/serier, Tankar

En liten fundering.
 
Det finns en sak inom biograferna som har varit populärt sedan en viss storsatsad film med långa, blå rymdvarelser kom. 3D-film. Det som gör mig fundersam och lite irriterad över det här är att jag förstår inte varför det är så populärt. Jag har inte träffat någon som tycker om 3D-film! Men någonstans måste det ju finnas ett intresse, eftersom fenomenet fortsätter.
 
Nu har jag visserligen bara sett en 3D-film de senaste åren och det var Avatar. Jag undviker 3D-filmerna, så vem vet, jag kanske har missat det fantastiska med det, men jag tvivlar på det. Jag tycker helt enkelt att 3D inte tillför någonting till filmerna. Avatar var förstås lite häftig och effekterna bidrog till miljöerna, men mer fantastiskt än att det var en dyr storsatsad film var det väl ändå inte? Jag vill slukas in i en historia, inte flashiga effekter.
 
Varför är 3D så populärt? Vilka tycker om det? Jag blir nyfiken, för jag har som sagt aldrig träffat någon som gillar det.
 
Bara en kort liten fundering.
 
Kommentera inlägget här: