...in another castle

Tripp till syster

Kategori: Blandade äventyr

Förra veckan åkte jag och sambon ner för att hälsa på min syster och hennes familj som bor utanför Gävle. Det har varit trevliga dagar, men inte så många bilder tagna. Min lilla systerdotter börjar vara så stor, hon har fått tydliga framtänder från det att jag senast såg henne och hon har börjat ställa sig upp på egen hand. Hon ser så nöjd ut när hon har ställt sig upp, man blir alldeles varm i magen. 
 
Vi har spelat mycket spel; bangolf, Carcassonne två gånger, Ticket to Ride och Absolut överens. Killarna hann med en sväng Warhammer också. Roligt att spela! Vi har besökt Sveriges järnvägsmuseum och Sveriges fängelsemuseum i Gävle, gått och kikat runt lite i staden, fikat, ätit och busat med lilltjoppan.   
 
 
Det här är en bild från gamla stan i Gävle.
 
 
På söndagen besökte vi ingenjörtruppernas gamla övningsplats på Laxön, där fikade vi och fastnade i åskväder. Det öste verkligen ner! Vi fick sitta där ett tag och vänta ut ruskvädret och jag och grabbarna tog en till dos socker i cafeterian. När det avtagit besökte vi en loppis och en keramikverkstad som också låg på området. Jag tycker att det var en trevlig plats!
 
Tack till syster och hennes sambo att vi fick hälsa på, det var en jätterolig vistelse hos er! 

KOMMENTARER:

  • Ulla säger:
    2013-08-15 | 00:00:20

    Vad mysigt det ser ut! Ni verkar ha hunnit med en hel del. :)

    Svar: Japp, det var en väldigt trevlig vistelse. :)
    Katten

  • Karolina säger:
    2013-08-16 | 15:59:48
    Bloggadress: http://eufrosyna.blogspot.se

    Det var så trevligt att ha er här! Tyra verkade också tycka att det var roligt :)

    Svar: Ja, det var så trevligt! Och det kändes som att hon också tyckte om besöket. ^^ :)
    Katten

Kommentera inlägget här: