...in another castle

Insikter, ta aldrig slut

Kategori: Musik

Jag har lyssnat på Doktor Kosmos sedan jag var elva år gammal.
 
Första låten jag hörde var "Mobbaren", jag var lite skeptisk till text och språk, men jag fastnade.
 
Mina äldre syskon lyssnade på musiken.
 
Min äldsta bror sjöng "Doktor Knark is Back in the Town" i ett band när han gick gymnasiet.
 
I födelsedagspresent ett år, kanske när jag fyllde 13, jag minns inte riktigt, fick jag av samma bror en röd T-shirt med texten "Stoppa valfriheten säger Doktor Kosmos" på framsidan och bandets knytnävslogo på baksidan.
 
Jag har tyckt om Doktor Kosmos musik sedan 13 år tillbaka.
 
Men det är de sista åren jag har börjat inse hur fantastiskt bra musik de faktiskt har! Många texter är otroligt snyggt skrivna, och musiken är så jäkla bra komponerad! Härlig progg-pop! Den är enkel, fast den inte är det alls.
 
Helt underbart.
 
Äkta.
 

KOMMENTARER:

  • Linnea säger:
    2013-12-19 | 20:40:21
    Bloggadress: http://hedelilja.se

    Vad roligt att du hittat ett nytt djup i ett band som du gillar! :)

    Svar: Det är fantastiskt kul! :)
    Katten

Kommentera inlägget här: