...in another castle

Mina syskon

Kategori: Allmänt, Tankar

 
Jag har inte bara två helfina föräldrar, jag har tre helfina syskon också. Yngst i syskonskaran är jag. Bilden är absolut ingen splitting image, men den får representera dem ändå. Mina syskon har influerat mig mycket, mest inom musik, men även inom annat. Det är jag otroligt glad för. 
 
Min storasyster är äldst av oss. När vi fick i uppgift i ettan eller tvåan (lågstadiet) att rita vår idol så ritade jag syrran, för jag tyckte att hon var tuff! Jag ritade henne med en svart-vit-rutig kjol och svart tröja och strumpbyxor som hon brukade ha, jag tyckte att hon var så ball i de kläderna. Syrran är smart och fin, och brukade leka tebjudning med mig i hennes rum (som nu är mitt rum hemma i byn) och brukade hjälpa mig att smörja mina torra "tassar". Hon har busat och lekt mycket mig, en annan klassiker är "badmonstret" (som var då jag). Nu har hon blivit mamma, för drygt ett år sedan, till en jättefin liten tjej så nu är hon inte bara en fin syster utan även en fin mamma.
 
Jag har två storebröder. Den äldre av dem är... ja, näst äldst av oss såklart. Han är en mysig bror som tycker om kramar och att baka. Även han har lekt mycket med mig. Han och min andra bror brukade ett par gånger klä ut mig i hockeytröja och hockeyskydd och så var jag målvakt nere i källaren. Jag kommer inte ihåg om de faktiskt sköt bandybollar på mig och att jag agerade målvakt eller inte men jag tycker att det borde ha varit så. Jag tyckte i alla fall att det var jättekul att bli utklädd. Han är också smart, och även klurig och kreativ. I somras blev han pappa för första gången till en fin liten pojke, som torde nog också bli klurig och kreativ om man går på hur hans föräldrar är.
 
Den andre storebrodern är då närmast mig i ålder, det skiljer två år mellan oss, och han är då näst yngst. Jag har lekt mest mot honom. Det var mycket spioner, krig och liknande i vår lek, det var inte så många andra flickor i min ålder som brukade leka sådant. Han påverkade mina intressen som barn och tonåring mycket, bland annat var han den som introducerade Star Wars för mig (de gamla, of course) som länge var mina absoluta favoritfilmer. Han är också smart, och även lite impulsiv och lurig. Han är väldigt, väldigt, väldigt duktig på att spela bas och jag är väldigt stolt när jag hör honom spela. Han är också omtänksam och ett bra stöd.
 
Jag är oerhört tacksam för att jag har min familj. När det kändes jobbigt och tufft var de min livlina, och jag känner mig alltid full av energi när jag har träffat dem. Jag hade en väldigt bra uppväxt i hemmet. 

KOMMENTARER:

  • ulla säger:
    2013-11-03 | 12:42:46

    Vilken fin beskrivning av dina syskon. Jag hoppas att du vet och känner att du utgör en lika fantastisk del av familjen som var och en av dina syskon gör :-)

    Svar: Med risk för att låta kaxig, men det vet jag. ;) Kram!
    Katten

  • Karolina säger:
    2013-11-04 | 06:54:57
    Bloggadress: http://eufrosyna.blogspot.se

    Åh, blir ju alldeles rörd!

    Svar: Alla i familjen betyder så mycket för mig! Jag vill inte att någon ska missa det. :)
    Katten

  • Magnus säger:
    2013-11-05 | 08:28:01

    Vad fint du skriver. Det är kul att du är så bra på att uttrycka den här typen av tankar.

    Svar: Jag tycker att det är viktigt att känslor kommer fram, men ibland är det väldigt svårt trots att det handlar om positiva saker. Jag vill bli bättre på att uttrycka mig om sådant här, jag vill inte att någon ska missa vad de betyder för mig, familj som vänner. Det är lätt att tänka att man nästan "besvärar" folk, vilket kan te sig lite märkligt för vem vill inte höra bra saker om sig själv från en vän, men det känns nästan så! Jag vet inte om det har med svenskheten att göra... Vi ska helst inte känna känslor, och absolut inte "besvära" någon annan med dem (*skämtar*). ;)
    Katten

Kommentera inlägget här: