...in another castle

Hösten, mitt nyår

Kategori: Allmänt, Tankar

Höstterminen startade igår. Förhoppningsvis min sista hösttermin på universitetet. Jag tycker om att plugga, men det är dags att hitta mitt mål. Vi får se, beroende på vad jag har att göra efter det här året kommer att avgöra om jag ska läsa mer eller inte.
 
Inför sista året på Kulturentreprenörsprogrammet tänker jag att verkligen fokusera på mig själv. Jag ska fokusera på mina ambitioner, mitt självförverkligande och på de människor, mina nära och kära, som får mig att må bra. 
 
Jag älskar hösten. För mig är det nästan början på ett år. Kanske är det för att jag har mest pluggat i hela mitt liv, och i Sverige börjar skolåret på hösten. Jag är ofta utvilad inför hösten, jag älskar färgerna, jag älskar myset med att vilja slappa med en kaffe med mjölk och vanilj på kvällen för att jag har tagit en promenad i det halvkalla klimatet.
 
Nu börjar det lukta hembakad morotskaka i lägenheten. 
 
Från fjolårets höst, taget en lite senare tid på året än vad det är just nu.

KOMMENTARER:

  • Karin säger:
    2013-09-03 | 14:58:08
    Bloggadress: http://oktoberfrosten.blogg.se

    åh jag älskar också hösten. bästa årstiden.

    Svar: Ja, helt klart!
    Katten

  • Magnus säger:
    2013-09-06 | 23:16:20

    Fin bild!
    Det är något skönt över hösten. Det kan jag hålla med om.

    Svar: Tack! Ja, jag blev nästan bedrövad av sensommarvärmen idag. Hehe. :P
    Katten

  • Ulla säger:
    2013-09-07 | 13:45:54

    Håller med, fin bild! Men så är den ju tagen på en bra plats.;)

    Hösten kan vara fin när det är klart väder och luften känns klar och frisk. Men jag tycker det är lite tråkigt att veta att man går mot mörker, snö och kyla.

    Svar: Tack, superbra plats! ;) Jovisst, men därför ska vi njuta nu! :D
    Katten

  • Karolina säger:
    2013-09-10 | 20:54:11
    Bloggadress: http://eufrosyna.blogspot.se

    Just när du skrev det där inlägget hade vi haft en mer septembrig dag då jag satt i uterummet och först tänkte "synd att sommarn är över" för att sekunden efter känna "aah! den här härliga luften! och te och koftor och rostiga färger! vad jag älskar hösten!" :) Sedan blev det ju värmerekord med drygt 24 grader i helgen...

    Tur du skrev att bilden var från ifjol. Hann tänka "yayks! vad hösten kommit mycket längre norröver!" :D

    Svar: Hehe, eller hur? Jag blev nästan irriterad över värmen som kom tillbaka, jag var inställd på att "kunna ha kläder på mig" igen. Men det var bra för kvällen för då hängde vi utomhus. ;)
    Ja, men inte är det stor skillnad i datumen nu gissar jag, jag tror att jag tog den i samband med att pappa fyllde år. Men vi kanske firade hans födelsedag lite senare, det vet man aldrig... Bilden är väldigt höstig!
    Katten

Kommentera inlägget här: