...in another castle

Spontana besök

Kategori: Blandade äventyr, Hem och sånt, Saker jag gillar

Det trevliga med att ha kontakt med en granne är att man kan stöta på varandra i tvättstugan, sedan gå och kika på deras nya tapet och egenbyggda Tetris-inspirerade hyllor, få ett skott från deras fina klängväxt och sedan bli överbjuden på en kopp te och snacka lite. Då kan man också passa på att ta med lite av det hemmagjorda godiset man gjorde dagen innan att bjuda på.
 
Det är riktigt trevligt.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Karolina säger:
    2014-04-04 | 14:44:16

    Lät ju mycket trevligt! :)
    Känner igen den där typen av växt. Tog sticklingar från en sådan nånstans ifrån medan jag pluggade, men tyvärr har den strukit med nån gång under åren och flyttarna

    Svar: Hmm, stickling, det kanske är det rätta ordet. Jag kom inte på det så jag kallade det för skott. Jag sade det till grannen att jag kan inte lova att den här växten kommer överleva, för jag har en tendens att ta kol på dem. Hehe. :P
    Katten

  • Magnus säger:
    2014-04-07 | 20:16:01

    Kul med sånna grannar!

    Svar: Ja, det känns verkligen trevligt. Hon gick året före mig på KEP. :)
    Katten

  • Linnea säger:
    2014-04-13 | 20:49:28
    Bloggadress: http://hedelilja.se

    Kul!

    Svar: Jamen, visst. :)
    Katten

Kommentera inlägget här: