...in another castle

Smärtsam och vacker

Kategori: Film/serier

En film som är känd och hyllad men som jag aldrig hade sett förrän förra veckan är Eternal Sunshine of the Spotless Mind. Vilken underbar film! Den är vacker, tragisk, rolig, sorglig, charmig. Jag grät, det var väldigt känslomässigt. Om ni inte redan vet så handlar den om ett ungt par som efter ett uppbrott raderar sina minnen av varandra, med Jim Carrey och Kate Winslet i huvudrollerna. Vi får följa huvudpersonen Joels behandling som han genomför efter att han insett att sitt ex Clementine har gått igenom samma behandling för att glömma honom, och vi får följa hans minnen av henne och deras relation. Som sagt, den är tragisk, vacker, sorglig, rolig och charmig på samma gång. Om man inte har sett den, se den! Jag vill inte säga mycket mer om filmen utifall man inte har sett den, jag vill att man ska upptäcka den själv.
 
 
 
 
  
Jag har hämtat bilderna från här, här, här och här.
Jag har inte läst vad källorna har skrivit, bara lånat bilderna.

KOMMENTARER:

  • Magnus säger:
    2014-02-08 | 10:27:37

    Tycker mig komma ihåg att det var en bra film, fast det var länge sen jag såg den.

    Svar: Det är en väldigt bra film. :)
    Katten

  • Karolina säger:
    2014-02-09 | 14:21:47
    Bloggadress: http://eufrosyna.blogspot.se

    Jag har faktiskt inte heller sett den, men jag har hört gott om den

    Svar: Den är bra, se den. :)
    Katten

Kommentera inlägget här: