...in another castle

Zelda freak!

Kategori: Spel

Ett annat "nyårslöfte" som jag funderar på att genomföra är att spela igenom alla spelen i The Legend of Zelda-serien. Jag har inte spelat alla spel och det skulle vara kul att ha gjort det. Helst i originalform, men jag kommer förmodligen att använda mig av andra hjälpmedel som Gamecubes Collector's Edition som innehåller några gamla spel. 
 
Spel som jag redan har varvat inom The Legend of Zelda är:
Ocarina of Time
Ocarina of Time - Master Quest
Majora's Mask
Wind Waker
Twilight Princess
Phantom Hourglass
Spirit Tracks
Skyward Sword
 
Spel som jag påbörjat och/eller har tillgång till:
The Legend of Zelda
The Adventure of Link
A Link to the Past
Oracle of Seasons
Oracle of Ages
Four Swords (tror jag...)
 
Spel som jag saknar:
Link's Awakening
The Minish Cap
A Link Between Worlds
 
Det skulle vara roligt att spela igenom dem i den tidsordning som spelen utspelar sig (serien är inte kronologisk), men den är som en röra så jag vet inte om jag genomför det. I så fall är det The Minish Cap som jag behöver härnäst, för jag har precis spelat igenom Skyward Sword en andra gång.
 
EDIT: Jag missade ett spel i listan, The Legend of Zelda - Four Sword Adventures till Gamecube. Jag hade  totalt glömt bort att det existerade.
 
Kommentera inlägget här: